Top Menü

11 Mayıs 2015 Pazartesi

SEO- Arama motoru için içerik optimizasyonu

Cuma gününün yazısında SEO - arama motoru optimizasyonu nedir açıklamaya çalışmış ve arama motoru optimizasyonunun temellerini anlatmaya başlamıştık. Bugün kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Arama Motoru Optimizasyonu'nun Temelleri:

5. İçerik Optimizasyonu: İlginç siteler zaman içerisinde ziyaretçiler tarafından sosyal medya, forumlar ve link iletimi yoluyla paylaşılıp tanınırlıklarını kendiliklerinden artırırlar.

İnandırıcı ve kullanışlı içerik oluşturmak, web sitenizi burada tartışılan diğer faktörlerden daha fazla etkileyecektir. Kullanıcılar kaliteli içeriği diğerlerinden ayırt ederler ve başka kullanıcıları da bu içeriğe yönlendirirler. Bu, bloglarda yayınlama, Sosyal medya hizmetleri, e-posta, forumlar ve diğer yöntemlerle gerçekleşebilir. Organik olarak ya da kulaktan kulağa yayılması, hem kullanıcılar hem de Google için sitenizin bilinirliğinin artmasını sağlar, bu da ancak kaliteli içerik sunmakla oluşur.

Kullanıcılarınızın içeriğinizi algılamadaki farklılıklarını öngörerek özgün ve ayrıcalıklı içerik oluşturun.

Sunduğunuz içeriği bulmak için kullanıcıların arayabileceği kelimeleri göz önünde bulundurun. Konu hakkında çok bilgili bir kişi ile konuya yeni olan bir kişi, aramalarında farklı terimler kullanabilir.

Arama seçeneklerindeki bu farklılıkları yakalamak ve buna göre içeriğinizin yazım dilini oluşturmak (anahtar kelimelerin uygun ölçüde karışımını kullanmak) olumlu sonuçlar sağlayacaktır.

Google AdWords, yeni anahtar kelime değişimlerini ve her bir anahtar kelimenin tahmini arama yoğunluğunu gösteren, kullanışlı bir Anahtar Kelime Aracı sağlamaktadır. Anahtar Kelime Aracı için burayı tıklayınız.

Örnek verecek olursam önceki yazılardan birinin başlığı olan "blog nedir" ve "blog nasıl açılır" aslında ayrı birer arama terimidir. Bu sayfalar daha kolay popüler olabilmesi için yazı başlıklarını özellikle Google aramalarında kullanılan kelime öbeklerinden oluşturmaya özen gösteriyorum.

Sizde diğer kaynaklarda bulunmayan yeni ve faydalı bir içerik oluşturmayı göz önünde bulundurun. Kendi yaptığınız bir araştırmayı yazabilir, ilginç bir haber makalesi yayınlayabilir veya özel bir kullanıcı grubuna yönelik içerik sağlayabilirsiniz.

En iyi uygulamaları sıralayacak olursak:

A. Kolay okunabilen metinler yazın: Kullanıcılar, iyi yazılmış ve kolay okunabilen içerikten hoşlanır.

B. Konu başlıklarına göre bir düzen sağlayın: Bir konunun nerede başladığını, nerede bittiğini belirgin olarak kullanıcılara yansıtacak şekilde içeriğinizi düzenlemek her zaman yararlıdır. İçeriğinizi mantıksal bölümler ve parçalar halinde sunmak, kullanıcıların istediklerini kolayca bulmalarını sağlar.

C. Yeni ve özgün içerik oluşturun: Yeni içerik, hem var olan ziyaretçilerin yeniden gelmesini, hem de yeni kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesini sağlar.

D. Arama motorları için değil, kendi kullanıcılarınız için içerik oluşturun: Sitenizi ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarına yönelik tasarlayıp, arama motorları tarafından kolayca erişilebilmesini sağlarsanız, genellikle olumlu sonuçlar elde edersiniz.

Yarın SEO - Arama motoru optimizasyonu yazılarının devamında, sayfa içerisindeki bağlantılarda kullanılan metinlerin nasıl olması gerektiği (text linklerde kullanılan tanımlayıcı metinler) konusunu açıklamaya çalışacağım.


11.05.2015, İzmit

Blogu beğendiyseniz hemen bu satırın altında  g+  kırmızı butonu tıklayarak daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayınız veya diğer sosyal medya sitelerinde paylaşınız. Teşekkürler.

Hiç yorum yok: