Top Menü

14 Mayıs 2015 Perşembe

İş Adamının Google Rehberi

Blog yazıları neredeyse "Herkes için bir parça Google" yazısına dönüştü. Ama gerçekten Google tam olarak anlatabilmeniz için biraz da kişilerin ilgi alanlarına göre anlatmak gerekiyor.

İşletmeler / işyerleri için Google bir çok ücretsiz veya ücretli hizmet sağlamakta. Bugün de olabildiğince bunları sıralamaya çalışacağım. Artık unutulanları ve yeni başlayan hizmetleri bir başka yazıda ele almaya çalışırım.

Google önce bir arama motoru olarak faaliyet göstermeye başladı ve ardından  bu yazıda bahsettiğim gibi >> felsefesi gereği kullanıcıya odaklanarak ihtiyaçları öngörüp daha başka hizmetler üretmeye başladılar. Temelde kar amaçlı bir şirket olduğundan, popülerliği arttıkça kazançları da artmış oldu.

Google hizmetleri insanların internette gezinmesi (surf yapması) ile ilişkili olduğundan Google ilk etapta yaygın bir hizmet olarak Chrome ve Gmail'i kullanıcıların hizmetine sundu. Bu hizmetleri hazırlayıp sunmalarının en önemli sebebi internet kullanıcılarının güvenli olarak, spamla karşılaşmadan gezinmelerini, mail alışverişlerinde bulunmalarını sağlamak idi.

Bu yazıda bahsedeceğimiz hizmetler genelde Chrome tarayıcı ile birlikte Google hesabınıza bağlanarak kullanabileceğiniz, iş yerinizde size faydalı olabilecek şeyler.

Googe hesabı oluşturup faydalanabileceğiniz hizmetleri şöyle sıralayabiliriz:

1. İş yerinizin bir web sitesi yoksa ne yaptığınızı anlatacak bir web sitesini www.blogger.com da oluşturabilirsiniz. Blogger çok yaygın biçimde kullanılan Wordpress'e benzer içerik yönetim sistemi kullanmaktadır.
2. Gmail'in sağladığı 25 GB alanı olan e-mail hizmeti
3. Google Analytics hesabı ile Blog sitenizin veya herhangi bir firmaya yaptırdığınız web sitesinin istatistiklerini tutup, ziyaretçi profili, alışkanlıkları, demografik yapısı hakkında bilgi edinebilirsiniz.
4. Google Drive kullanarak belgelerinizi Google sunucularında internet ortamında depolayıp, istediğinizi yerden erişebildiğiniz gibi istediğiniz kişilerle de paylaşabilirsiniz. Ekstra yazılım satın almadan dosyaları görüntüleme imkanı da ayrı bir özelliği.
5. Google Belgeler ile MSWord, MSExcel, MSPowerpoint uyumlu belgeler oluşturup kullanabilir, Word, Excel belgelerini güncelleyip sunumlar hazırlayabilirsiniz.
6. Google Plus ile iş, arkadaş ve aile çevreleri oluşturup sosyal ağda paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
7. Google Takvim ile dizüstü bilgisayar veya mobil cihazlar kullanarak ekip arkadaşlarınızla ortak takvimler oluşturup, planlamalar yapabilir, tüm bunları web üzerinde yayınlayabilirsiniz.
8. Google Hangouts ile çalışma arkadaşlarınız ve müşterilerinizle görüntülü olarak bilgisayarınızdan veya mobil cihazlardan gerektiğinde aynı ekranı paylaşarak görüşebilirsiniz.

Sanırım önümüzdeki günlerde buraya biraz daha ilaveler olacak.

14.05.2015, İzmit

Blogu beğendiyseniz hemen bu satırın altında g+ kırmızı butonu tıklayarak daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayınız veya diğer sosyal medya sitelerinde paylaşınız. Teşekkürler.

Hiç yorum yok: